Een creatieve verhuisoplossing zodat kantoor- en verhuismedewerkers ongestoord aan het werk blijven (Verhuizing kantoor en magazijn GH Ulma – Schelle)

GH Ulma bouwt verpakkingsmachines en heeft vestigingen over de hele wereld. Dankzij een kantoor en atelier in Aartselaar was het bedrijf ook actief op de Belgische markt. Toen het huurcontract van die kantoren ten einde liep, koos het management ervoor om te verhuizen naar het naburige Schelle.

Verpakkingsmachines zijn vaak dag en nacht operationeel. Klanten rekenen dus op GH Ulma voor technische interventies en die mogen niet lang op zich laten wachten. Een verhuis mocht die dienstverlening zo min mogelijk verstoren, zodat klanten op GH Ulma konden blijven rekenen indien zich technische storingen zouden voordoen.

Managing director van GH Ulma België, Tom Van Den Zegel besefte dat deze verhuis geen gewone klus zou worden: “Ik zag geen hindernissen voor de verhuizing van onze kantoren, maar ons atelier en magazijn vol wisselstukken was een ander paar mouwen. Onze technische dienst kan namelijk niet functioneren zonder die onderdelen. We moesten daarom op zoek gaan naar een verhuispartner die een antwoord had op dit vraagstuk.”

Een magazijn op wielen

Elk wisselstuk in het magazijn heeft een artikelcode, een serienummer en een unieke stockplaats in het magazijn. De technische dienst werkte al jaren volgens een bepaald systeem en de verhuis mocht dat systeem in geen geval in de war brengen. Daarom leverden we gelabelde rolcontainers die tijdelijk dienstdeden als magazijnrekken op wielen. 

Tom Van Den Zegel: “Onze technische dienst stapelde alle onderdelen op de gelabelde rolcontainer. De medewerkers van Vervaet Verhuis demonteerden de rekken in ons oud magazijn en bouwde ze weer op in Schelle. Ondertussen bleven de wisselstukken beschikbaar voor onze technische medewerkers. Ze hoefden die enkel te orderpicken in ons tijdelijk magazijn op wieltjes.”

Kalm blijven en oplossingen vinden

Zoals altijd bereiden we ons goed voor en hadden we de hele verhuis uitgestippeld in een draaiboek. Zoals vaak doken er tijdens deze verhuizing onvoorziene hindernissen op die de planning in de war konden sturen. Gelukkig bouwen we altijd voldoende marge in zodat we onze afspraken kunnen nakomen.

Tom Van Den Zegel: “De meest efficiënte weg om al het materiaal in onze nieuwe kantoren te plaatsen was via een raam. Dat was toch het initiële plan, tot de verhuizers een verbod kregen van de verhuurder uit angst voor beschadiging aan het schrijnwerk. Ik ben de verhuizers er heel dankbaar voor dat ze begripvol bleven in die situatie en meteen naar een oplossing zochten. Ik mag er niet aan denken dat we vanaf dag 1 problemen zouden hebben gehad met de eigenaar van het gebouw.”

We verhuisden alles via de gang en de trappen. Dat kostte ons wat meer tijd maar maandag draaiden de kantoren van GH Ulma opnieuw op volle toeren, zoals afgesproken.

Tom Van Den Zegel: “Het lijkt misschien vanzelfsprekend dat de afspraken nageleefd worden, maar ik weet uit ervaring dat dat niet altijd eenvoudig is. Omdat er problemen waren met onze telefoniepartner, verschoof de verhuisdatum een paar keer. Zeer vervelend natuurlijk. Vervaet Verhuis stelde zich echter flexibel op en maakte van de nieuwe timing geen probleem. Daarop kan je vertrouwen.”

Foto: Toen alle wisselstukken op de rolcontainers stonden, hadden we tijd om de rekken te monteren in het nieuwe magazijn.

Vraag een offerte voor uw verhuis

Onze technische dienst kan niet functioneren zonder de wisselstukken in ons magazijn. We moesten daarom op zoek gaan naar een verhuispartner die een antwoord had op dit vraagstuk.

Tom Van Den Zegel
GH Ulma