Verhuizing van kantoor en archief van McGregor naar 1 van de drukste winkelstraten in het centrum van Antwerpen (kantoorverhuis en archiefverhuis)

De McGregor Fashion Group, die onder meer de kledingmerken McGregor en Gaastra verdeelt, besliste om hun kantoren voor de Belgische afdeling te verhuizen van een kantoorgebouw op het Eilandje naar de McGregor-winkel op de Schoenmarkt.

Els van Asbroeck van McGregor legt uit waarom een kantoorverhuis aan de orde was: “Door een aantal interne veranderingen, bleken de kantoren boven de winkel meer op maat van onze bureaus en ons archief te zijn. We schreven 3 verschillende verhuisfirma’s aan zodat de verhuis in de drukke winkelstraat - toch geen plek waar je zomaar een verhuiswagen parkeert - vlot zou verlopen.”

Helder zicht op aantal manuren en totaalprijs van het project

Toen we de vraag kregen van de McGregor Fashion Group om een voorstel op te maken, gingen we meteen op bezoek om de opdracht correct te kunnen inschatten en een duidelijke offerte op te maken.

Els van Asbroeck: “Vervaet Verhuis reageerde het snelst op onze aanvraag en belde ons meteen om langs te komen. Vervaet Verhuis onderscheidde zich door alles in rekening te brengen en een duidelijk kostenplaatje te schetsen. Zo wisten we heel concreet wat we konden verwachten. Er was een duidelijk contrast met de andere voorstellen. Zij stuurden ons een lijstje met de prijs per manuur, de huurprijs van de vrachtwagen, de lift, enzovoort. Kortom: de berekening van de totaalprijs moesten we zelf berekenen en daar hebben we uiteraard weinig ervaring mee. Vervaet Verhuis kwam letterlijk bij ons het aantal lopende meter archief tellen.”

Vergunning bij het stadsbestuur van Antwerpen

Toen McGregor akkoord ging met ons voorstel, namen we meteen contact op met het Antwerpse stadsbestuur. Om te laden en te lossen in het stadscentrum heb je namelijk een vergunning nodig.

Els van Asbroeck: “Het stadsbestuur gaf ons pas 14 dagen na de initiële verhuisdatum de toestemming om op de Schoenmarkt te lossen. Omdat we liever niet langer wachtten, paste Vervaet Verhuis hun planning meteen aan aan de nieuwe datum.”

2 halve verhuisdagen in plaats van 1

Els van Asbroeck: “Toen Vervaet Verhuis de gespecialiseerde archiefboxen leverde waarmee we ons archief verpakten, beseften we kort voor de verhuisdatum dat we plaatsgebrek zouden hebben op ons nieuw kantoor. Er was in principe voldoende plaats om er onze archieven en bureaus onder te brengen, maar niet in verpakte toestand. We lieten onze bezorgdheden weten aan Vervaet Verhuis waarop ze meteen met een oplossing over de brug kwamen.”

We splitsten het verhuisschema op in 2, zodat de mensen van McGregor na de eerste verhuisbeweging hun archief konden verwerken en opbrengen. De dag nadien verhuisden en installeerden we de bureaus. Zo beperkten we de hinder voor de werknemers. In totaal werden ze slechts 5 uur van hun werk gehouden, zoals we initieel ook afgesproken hadden.

Nergens sporen van de verhuis in het vers geschilderde kantoor

Bij een kantoorverhuis weten wij maar al te goed dat het nieuwe kantoor tiptop in orde gebracht wordt vooraleer wij daar binnenkomen. We nemen altijd voldoende voorzorgsmaatregelen.

Els van Asbroeck: “De verhuismedewerkers merkten op dat enkele bureaus te groot waren om veilig naar binnen te dragen. Ze namen meteen het initiatief om de tafels te demonteren zodat die veilig naar boven gedragen konden worden.”

Meer weten over onze werkwijze?

Neem contact op

Vervaet Verhuis reageerde het snelst op onze aanvraag en belde ons meteen om eens langs te komen. Vervaet Verhuis onderscheidde zich door alles in rekening te brengen en een duidelijk kostenplaatje te schetsen. Zo wisten we heel concreet wat we konden verwachten.

Els van Asbroeck
McGregor