Waarom kan je maar beter niet zelf je verhuizing organiseren en bel je best Vervaet Verhuis?

“We waren van plan om het politiecommissariaat van Eeklo met eigen manschappen te verhuizen naar het nieuwe gebouw. Gelukkig hebben we dat niet gedaan. Ik ben opgelucht dat we op het spoor van Vervaet Verhuis zijn gekomen” zegt directeur beleid, beheer en ontwikkeling Nick Piepers.

Vandaag wordt de laatste fase van de verhuis van het politiecommissariaat Meetjesland Centrum afgerond. De mannen van Vervaet Verhuis halen de laatste afgedankte meubels uit het oude gebouw.

“Ons personeel heeft de kans gekregen om het oude meubilair voor een prikje op te kopen. Wat overbleef is, is voor het containerpark. Vervaet Verhuis zorgt ervoor dat ook dit in orde komt. Ik ben bijzonder tevreden over hoe alles verlopen is.”

Hoe was de verhuis georganiseerd?

“In een eerste fase werden alle lockers uit de kleedkamers ontmanteld en verhuisd naar het nieuwe gebouw dat naast het oude commissariaat werd gebouwd. Dat lijkt evident maar als je weet dat er in het oude gebouw enkel een klein liftje was, terwijl die kleerkasten zeer groot zijn … en vooral: dat er honderd van die dingen zijn … dan wordt meteen duidelijk dat we op enorme logistieke problemen zouden gebotst zijn. Hadden we dit allemaal met eigen middelen moeten doen, dan was dit nooit op één dag gelukt.”

“Het werk beperkt zich ook niet tot het verhuizen alleen. De planning die eraan voorafgaat is minstens even belangrijk. Kurt van Vervaet Verhuis is eerst poolshoogte komen nemen en heeft dan een verhuisscenario opgesteld, waardoor we ons personeel zeer accuraat konden briefen. Toen de verhuizers op d-day aankwamen, was de hele inboedel netjes gelabeld met de door Vervaet Verhuis aangeleverde verhuisstickers en in handige aangeleverde verhuiscontainers verpakt. De verhuizers wisten meteen wat ze moesten doen. De snelheid waarmee ze werken vond ik indrukwekkend. Een week nadien herhaalde het scenario zich dan nog eens om al de rest te verhuizen: persoonlijke administratie, dossiers ...”

Gelden voor het verhuizen van een politiekorps specifieke veiligheidsregels?

“De wapens en munitie hebben we zelf verhuisd, de rest lieten we aan Vervaet Verhuis over. Het bedrijf heeft een strikte policy voor het verhuizen van documenten, zodat de privacy gewaarborgd blijft. Er is op geen enkele manier van dat draaiboek afgeweken.”

“Een politiecommissariaat verhuizen is echter vooral delicaat vanwege de informatica. Daarom hadden we strikte afspraken gemaakt met onze telecomprovider en met de federale politie, zodat de veiligheid en de communicatie op elk moment kon gegarandeerd worden. Voorwaarde was dan wel dat ook wij de hele operatie binnen de afgesproken deadlines geregeld kregen. Anders konden we niet meer in het oude gebouw terecht maar evenmin op onze nieuwe stek. Vervaet Verhuis heeft zich ook wat dat betreft stipt aan de afspraak gehouden. Om 14 uur konden onze mensen hun nieuwe bureaus al beginnen inrichten want al het materiaal was dankzij de labels in geen tijd op de juiste plaats terechtgekomen. Een paar uur later waren we opnieuw operationeel”

Wat zou er gebeurd zijn mocht je geen professionele verhuisfirma geëngageerd hebben?

“Hadden we ons initieel plan uitgevoerd, dan waren we zeker dubbel zolang aan de slag geweest en hadden we nooit deze scherpe deadlines kunnen halen. Heel dat verhuisproject maakte mij maanden vooraf al zenuwachtig. We hadden tenslotte geen ervaring en hadden niet het geschikte materiaal. We hadden alles moeten huren: van verhuisdozen, tot verhuisliften en zelfs een vrachtwagen. Uiteindelijk zou de factuur veel zwaarder doorgewogen hebben.”

“Zodra Vervaet Verhuis op het toneel verscheen, voelde ik de stress van mij afglijden. De informatie die ze opvroegen en hun vastberaden aanpak, stelden mij meteen gerust. Tijdens de hele operatie zijn geen twee problemen opgedoken die niet meteen konden opgelost worden. De factuur die we uiteindelijk betaalden, was dan ook over heel de lijn te verrechtvaardigen.”

Welke voordelen ziet Nick Piepers in het werken met Vervaet Verhuis?

  • Accuraat advies en efficiënte voorbereiding
  • Geroutineerde processen
  • De klus is veel sneller geklaard
  • Professioneel materiaal en bijgevolg: geen schade, gegarandeerde privacy
  • Geen kans op arbeidsongevallen voor onze eigen mensen
  • Volledige ontzorging van de klant

De professionele verhuizers van Vervaet Verhuis zijn geroutineerd, geëquipeerd en weten waar ze op moeten letten om efficiënt en veilig te werken. Daardoor spaar je tijd en geld.

Nick Piepers
Politiecommissariaat van Eeklo